Na Hradčanské u vzrostlých kaštanů a kolejí je rohový dům, v němž byla dlouhá léta cukrárna. Milovala jsem hořickou trubičkou s čokoládovou šlehačkou a máma medovník. Jako malá jsem ji ho hrozně moc chtěla koupit k narozeninám, ale neměla jsem na něj peníze a věděla jsem, že nemám, jak si je vysloužit. Vzala jsem tak mámě potají papírovou padesátikorunu a dojela ho koupit. Pamatuji si, že krom medovníku, se do obnosu vešla i ta hořická trubička. Bez ní jsem ale mámě dělala radost, kterou si sama nedopřála. Aspoň tak jsem to viděla. Bylo mi málo, ale jak rosteme, rostou i principy. A priority.
Jaké peníze v umění cirkulují? Existují čisté peníze? Co je důležitější: účel, nebo původ peněz? Co se špinavými penězi dělat? Kam se investovat mohou, a kam ne? Kdy už je to artwashing? Co dnes definuje "soukromou instituci"? A jak soukromě jednají její zaměstnaní? Máme silné Ministerstvo kultury? Dá se prodat význam uměleckého díla, umění za klima, environmentální apel za Mosteckou uhelnou? Kdo může soudit? A koho to zajímá?
Jaké peníze v umění cirkulují? Existují čisté peníze? Co je důležitější: účel, nebo původ peněz? Co se špinavými penězi dělat? Kam se investovat mohou, a kam ne? Kdy už je to artwashing? Co dnes definuje "soukromou instituci"? A jak soukromě jednají její zaměstnaní? Máme silné Ministerstvo kultury? Dá se prodat význam uměleckého díla, umění za klima, environmentální apel za Mosteckou uhelnou? Kdo může soudit? A koho to zajímá?
Co si o etice financování myslíte vy?
𝗾𝘂𝗶𝗱 𝗽𝗿𝗼 𝗾𝘂𝗼
There is a corner house on Hradčanská Street, near the chestnut trees and the railway tracks, which was a confectionery for many years. I used to love the bitter chocolate whipped cream tube and my mother loved the gingerbread. When I was a kid, I wanted so badly to buy her one for her birthday, but I didn't have the money and I knew I had no way to earn it. So I secretly took a paper fifty to my mom and went to buy it. I remember that besides the gingerbread man, the money also included the bitter tube. But without it, I was giving my mother a treat she didn't give herself. At least that's how I saw it. I was little, but as we grow, so do our principles. And priorities.
What kind of money circulates in the arts? Is there pure money? Which is more important: the purpose or the origin of the money? What to do with dirty money? Where can it be invested, and where not? When is it artwashing anymore? What defines a "private institution" today? And how do its employees act privately? Do we have a strong Ministry of Culture? Is it possible to sell the importance of a work of art, art for climate, environmental appeal for Mostek coal? Who can judge? And who cares?
What do you think about the ethics of funding?
https://docs.google.com/.../1DrebFBAnP5d4Zsqq.../viewform...
What do you think about the ethics of funding?
https://docs.google.com/.../1DrebFBAnP5d4Zsqq.../viewform...